Promotie van Mealprep.nl

Bulken? Start met 5 handige tips om succesvol te bulken

Meal Prep Pro Laatst bijgewerkt: 1 maart 2024
Bulk-maaltijden-bestellen

Bulken is een term die vaak wordt gebruikt door bodybuilders.

Bij bulken verhoog je het aantal calorieën dat je eet in combinatie met intensieve krachttraining.

Terwijl sommige mensen beweren dat bulken ongezond is, beweren anderen dat het een veilige en effectieve methode is om spiermassa op te bouwen.

In dit artikel leren wij jouw 5 handige tips om succesvol te bulken, inclusief wat het is.

Wat is bulken?

Bij bulken is het doel om je spiermassa te vergroten. Wil je dit succesvol gaan doen, dan is het verstandig dit op een gecontroleerde manier te doen en niet zomaar alles te gaan eten. Probeer bijvoorbeeld met gezonde meal prep bulk sportmaaltijden je fitness doelen te bereiken. Alleen dan krijg je het beste resultaat.

Kies voor eiwitrijke bulk maaltijden

Je wilt aankomen in spiermassa; dus eiwitten zijn je beste vriend. Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren en dragen bij aan het herstel. Eiwitrijke voedingsbronnen zijn: kip, vis zoals zalm en garnalen, kwark, soja bonen, peulvruchten en eiwitpoeder. Hoeveel eiwitten moet ik op een dag eten? Houd hiervoor de richtlijn van 1,5 tot 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht aan.

Ga voor een stap voor stap

Tijdens je bulkfase wil je aankomen in spier, dat kan je onder meer doen door het verhogen van je calorie inname. Probeer je calorie inname stap voor stap te verhogen voor het beste effect.

Houd een voedingsschema bij

Voeding is de code als je de weg naar resultaat wilt kraken. Maar wat eet je nu eigenlijk op een dag en waar is er nog ruimte voor verbetering. Met het bijhouden van een voedingsschema maak je dit inzichtelijk.

Train slimmer en zwaarder

Om je spiermassa te verhogen, is het belangrijk om zwaarder te gaan trainen. Wissel spiergroepen af en beperk je cardio voor nu tot een minimum. Door je training en voortgang bij te houden in een app, krijg je inzicht en blijf je gemotiveerd om elke keer die stap extra te zetten.

Bouw rust in tijdens het bulken

Wat net zo belangrijk is als een krachtige training? Juist ja, je rust. Probeer minimaal één dag per week als rustdag te bestempelen. Tijdens deze dag kan je extra aandacht besteden aan stretchen. Dit zorgt ervoor dat je spieren optimaal herstellen en weer klaar zijn voor een nieuwe groei.

Spiermassa / bulk maaltijden bij Muscle Meals

Geen zin om lang in de keuken te staan, maar wel behoefte aan een gezonde fitness maaltijden te deten die precies zijn afgestemd op jouw doel; bulken? Met de mealprep van Muscle Meals ben je helemaal voorbereid. Onze spiermassa maaltijden kan je binnen 6 minuten op tafel zetten. De maaltijden zijn calorierijk en hebben de juiste verhoudingen qua eiwit, vezels en koolhydraten.

Wat je sportdoel ook is, Muscle Meals en Mealprep.nl supporten je! Lees hier onze uitgebreide Muscle Meals review.